31 Jan Pablo Picasso Linogravures – Éditions Cercle d’Art
Una breu ressenya
Wilhem Boeck ens comenta en la introducció del llibre, editat per Verlag Gerd Hatje, Stuttgart i Éditions Cercle d’Art, Paris el 1962, el motiu que va embrancar el gran artista a fer un llibre amb aquesta técnica d’impressió:
Picasso s’havia convertit molt recentment en un adepte de la impressió de linòleum tallat. Es tractava d’una activitat nova, deguda sens dubte a la voluntat de l’artista de donar al color un lloc d’honor dins de la creació impresa, quan fins aleshores les arts gràfiques l’havien relegat a un paper subordinat, fins i tot en la litografia. Per a Picasso, la gúbia no consistia tant a explorar un nou regne d’objectes i formes com en exposar les formes que havia dominat als rigors d’unes possibilitats tècniques encara no provades. Com cada vegada que s’embarcava en una nova tasca, sigui escultura, litografia, ceràmica o aiguatinta, el resultat obtingut no es pot comparar amb res més que les creacions anteriors del mateix Picasso.
Introducció
Novament les Éditions de Cercle d’Art de Paris ens han confiat un projecte apassionant, ple de reptes tècnics, com ja ho fou l’edició actualitzada del “Toros y Toreros” el 2017. En aquest cas, la premisa partia del mateix problema, l’únic original possible com a element de reproducció era un llibre original editat i imprès en un taller a Stuttgart a partir de la tècnica de la linografia pel propi artista el 1962. Passar una reproducció feta per mitjà de la linografia (Linogravat) a una impressió offset en tecnologia actual ens implicava un repte important, perquè la densitat i intensitat del color són molt superiors en aquesta tècnica artesana i antiga d’impressió que en les actuals tecnologies gràfiques.
Anàlisi de l’obra i proposta tècnica
Una vegada analitzada totes i cadascunes de les obres que apareixien en l’edició del 1962, vàrem proposar a en Bernard Champeau d’Éditions Cercle d’Art imprimir la nova edició amb la combinació de la tècnica de la multicromia-rgb i imprimint a la nostra nova Speedmaster LED UV, creant un perfil específic per al paper escollit, per a la sortida de les proves EPSON de Les Caméléons i un perfil específic per la màquina i les tintes.
La seqüència va ser :
-
-
- Digitalitzar les imatges del llibre del 1962 al nostre taller de Paris, a l’empresa del nostre grup Les Caméléons – Artisans de l’Image, amb un escanner IQ QUATTRO 4450.
-
-
-
- Vàrem crear un perfil ICC específic per a la nova màquina LED UV, les tintes emprades i el paper escollit, l’Old Mill Bianco de 350g de Fedrigoni. Al mateix temps vàrem crear els perfils de sortida per multicromia incorportant tots els perfils abans descrits per a la impressora EPSON, i el paper de proves ISO 12647 uncouted o Fogra 47 L de Les Caméléons així com pel plug in GMG Opencolor pel retoc de color.
-
-
-
- Al taller de Les Caméléons es va procedir al retoc fotogràfic i a la presentació de proves completement certificades abans de la impressió.
-
-
-
- Una vegada es va tenir el vist-i-plau del client es va poder imprimir garantint amb tota seguretat que el resultat de la prova signada pel client i la resultant en màquina eren idèntiques.
-
El resultat és una reproducció quasi impecable de les obres fetes en linografia amb la tecnologia més innovadora en impressió que avui podem obtenir al mercat: impressió per mitjà de la multicromia-RGB en una màquina de darrera generació LED UV.
CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
PÀGINES
104 + guardes + folre + estoig
TIRATGE
1.000 exemplars (500 en francès + 500 en anglès)
LLIBRE
FORMAT
38,5×32 cm (apaïsat)
COBERTA
Tela Cialinen 2085, serigrafiada a 2 tintes + stamping llom i 1a de coberta 70%
GUARDES
Popset blanc de 240 g. imprès a 4+0 tintes
INTERIOR
104 pàgines: 88 en multicromia + 16 a 1+1 (2 idiomes) paper Old Mill Bianco 350 g.
ENQUADERNACIÓ
Tapa dura 3,5 mm llom pla, capçades
ESTOIG
FORMAT
37,7×3,5×28 cm (apaïsat)
PAPER
Cart gràfica 1 cara 580 g.
IMPRESA
4+1 (part pigmentada offset cap a fora)
TROQUEL
Troquelat i posar llibre a dins
Sense comentaris