A mitjans del segle XV, Europa descobreix una tècnica de reproducció de llibres que comporta una revolució en l’accés i la difusió del coneixement: la impremta. A través d’aquest catàleg, la Biblioteca Nacional de França (BnF) ens convida a explorar aquesta innovació, una de les més significants de la humanitat, i ens presenta la seva evolució al llarg de la història europea i les claus del seu èxit.
En aquesta ocasió es presenten, per primera vegada simultàniament, peces excepcionals de les col·leccions de la BnF: el gravat de fusta més antic conegut a Occident, el Fustó Protat (vers 1400), el llibre més antic conservat al món imprès a partir de caràcters tipogràfics metàl·lics, el Jikji (Corea, 1377); i el primer gran imprès tipogràfic europeu, la Bíblia de Gutenberg (Alemanya, vers 1455).
La impressió del llibre ha sigut un repte tècnic, des de la selecció de papers fins a l’enquadernació, passant per la combinació de tècniques de reproducció de la coberta: el gravat en sec, l’estampació daurada i la serigrafia. Per a l’interior, s’ha emprat la tecnologia offset-LED UV.
Ens omple de satisfacció haver aconseguit prendre part en tot el procés de producció gràfica d’aquest excel·lent projecte que, en essència, és també un homenatge a la nostra professió.
Especificacions
Tirada
4000 exemplars
Format
225 x 300 mm
Impressió
Interior 1: 204 pàgines a quadricomia RºVº
Interior 2: 24 pàgines curtes (format francès: 200 x 300 cm) repartides en 3 quaderns de 8 pàgines, negres RºVº
Interior 3 (annexes): 32 pàgines repartides en 2 quaderns de 16 pàgines
Paper
Interior 1: Munken Lynx Rough 120 g 1.4
Interior 2: Munken Print Cream 80 g 1.5
Interior 3: Mnken Print Cream 80 g 1.5
Guardes: Nettuno Nero 215 g
Plafons coberta: Cartó brut blanc. Ref: Albatre, gamma les Naturals – Cartonnier Saint Jean FG (GMUND)
Enquadernació
Encuadernació « bodonienne », cosida amb tela winter blanca, i serigrafia negra al llom. Plafons Coberta, 2 planes. Guardes 2×4 pàgines en blanc
Acabats coberta
Baix relleu sec tipogràfic d’un 75% de superfície
Estampació daurada amb baix relleu
Serigrafia negra en els textes